سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

تونل‌های عمیق، حافظ تاسیسات هسته‌ای ایران

سیاست ,     نظر

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان امروز اعلام کرد: تاسیسات غنی‌سازی ایران از جمله نطنز در اعماق زمین قرار دارد و هیچ تهاجمی نمی‌تواند به آن آسیب برساند.

به گزارش ایسنا، رضا آقازاده با بیان اینکه همه‌ مواد اولیه‌ کارخانه فرآوری اورانیوم اصفهان نیز در تونل‌های عمیق زیرزمینی قرار دارد، اظهار داشت:‌ براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی، هرگونه تهاجم به نیروگاه‌های هسته‌یی ایران ممنوع است.

آقازاده تصریح کرد: هم اکنون زنجیره‌ی تولید سوخت هسته‌یی در تاسیسات نطنز کامل شده است و اورانیوم 235 با غنای 7/0 درصد به اورانیوم با غنای 5/3 درصد تبدیل می‌شود.

آقازاده تهدید غربی‌ها را به اعمال تحریم علیه ایران بی‌فایده دانست و گفت: ما دانش هسته‌یی خود را در تحریم به دست آورده‌ایم و آن را از غربی‌ها نگرفته‌ایم، بنابراین تحریم تاثیری بر فعالیت‌های هسته‌یی ایران ندارد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین گفت:‌ منابع اورانیوم ایران گسترده است و اکنون استخراج اورانیوم نیز در معادن بندرعباس ‌و ساغند یزد در حال‌ انجام است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با بخش برون‌مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی آخرین پیشنهاد ایران را برای حل مساله هسته‌یی، مشارکت دنیا در کارخانه نطنز دانست و گفت: ایران حاضر است هرگونه تضمین را برای عدم انحراف فعالیت‌های هسته‌یی خود به سمت سلاح‌های هسته‌یی به دنیا بدهد، اما هرگز حاضر نیستیم دانشی را که با توان متخصصان خود به دست آورده‌ایم رها کنیم و به دیگران وابسته شویم.